dinsdag 26 mei 2009

DAG 5 weer naar huis. :) en :(


Dag 5, begon om 03.30u plaatselijke tijd.





Om 04.15u was het gezamenlijke vertrek naar de luchthaven van Newcastle en om 06.00u vlogen we naar Nederland.


Mijn doelen waren :
# met iedereen van de groep contact maken en elkaar beter leren kennen
# onderzoeken welke ict-toepassingen er op de University, SCITT-school en Primary School gebruikt worden
# alert zijn op nieuwe ict-toepassingen

Terugkijkend op mijn gestelde doelen en de reis als geheel concludeer ik dat er meer dan bovenstaande is bereikt. Dit vooral dankzij de open en constructieve houding van alle deelnemers. Hopelijk hebben jullie mij ook beter leren kennen.
Wat ICT betreft mag ik concluderen dat we in Nederland goed bezig zijn en zeker niet onder doen in gebruik en toepassing ervan in ons onderwijs op de opleidingen en de basisscholen.
Ook nieuwe ict-toepassingen heb ik niet kunnen ontdekken.

Tot slot :
het is door meerdere mensen op verschillende momenten en manieren gezegd, alles was deze dagen bespreekbaar en iedereen kon zichzelf zijn, oprecht een unieke ervaring.
Meest treffend vond ik op dinsdag de zorg van ons allen voor Lisette en Simone, de manier hoe we de situatie aanvoelden en vertrouwen hadden in elkaars handelen was voor mij het bewijs dat we echt samen aan het opleiden zijn.
Bedankt voor deze ervaring. Bob.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten